Peanut butter on toast

Det har varit otroligt hektiskt sedan jag skrev sist.

Jag fick deklarationen avklarad (i sista minuten som vanligt) och allt ser bra ut. David har betalat den skatt vi ar skyldiga sa nu kan vi lamna detta bakom oss for det har aret.

Vi koper och saljer videospel (jag tror inte att jag klargjort detta tidigare). Det ror sig om Sinclair ZX Spectrum (+, +2, +3, 81), Commodore (Amiga, 16 & 64), Atari (48k, 78k and ST), BBC (Micro, Master & B), Amstrad (CPC & PCW),  Dragon 32, Oric 1, Sega (Megadrive, Dreamcast & Saturn), Nintendo (i alla dess former), Sony Playstation (i alla dess former) och Microsoft (X-BOX). Har jag glomt nagot sa forlat mig. Det ar mycket att halla reda pa for en svensk. Jag har lankat alla orden till den engelska versionen av Wikipedia, sa om du ar intresserad gar det bra att klicka och lasa/titta pa bilder :o)

Det ar nog inte manga som aldrig har hort namnen Nintendo eller Playstation. Jag var lika dan for tva ar sedan. David har, sedan dess, lart mig det mesta som han vet. Jag har nog alltid varit intresserad av videospel (sedan jag och syster fick en varsin Game & Watch julen 1983 (eller 84). Intresset strackte sig dock inte langre an dit eftersom mitt musikintresse tog over, men jag har alltid velat spela mera. Det ar en ganska dyr hobby, sa som student ar det val inte det forsta man tanker pa att kopa. Nudlar, fiskpinnar, thé, cigaretter; jovisst. Sony PSOne, nej.

Idag ager jag en held del konsoller och annat smatt och gott. Jag ar lyckligt lottad eftersom jag har en pojkvan som skammer bort mig nagot kopiost. I stallet for blommor (eller lojliga Valentineskort...) sa kan han komma hem med ett nytt spel till min Nintendo DS. Var forsta Jul tillsammans kopte han mig en Sony PSP. Jag har aven en Nintendo Gamecube, en PS1 en PS2 (slimline) och en Nintendo Wii (forra arets julklapp). Jag spelar lange (och valdigt garna) pa alla.

Just nu haller jag pa att gora annonser pa eBay (UK) till en hel dros med Amstrad CPC-spel och Commodore 64-spel. Annonserna startas med 99p (cirka 12:-) och sen har man ingen aning om hur mycket spelet kommer att vara vart. Jag har salt en hel del kassett(!)varianter saljas for 550:-. Det kan, alltsa, vara ganska lukrativt. Men, det ar tidskravande och det ar darfor som jag gor detta pa heltid.

Jag jobbar mellan 7 och 18 pa mandagar nere i vart lager/kontor (det ar ett valisolerat skjul bakom Davids mammas hus), pa tisdagar och onsdagar jobbar jag hemmifran (cirka 12 timmar om dagen), torsdagar ar min stad-och-matshoppingdag och pa fredagar ar jag ledig. Lordagar jobbar vi pa ibland men oftast sa tar vi det lugnt. Denna lordag ska jag forsoka boka bord till var favoritrestaurang nere i byn. Det blir forstas "an Indian".

Nu ska jag precis ata en sen frulle och sen fortsatta jobba. Hors snart igen ♥


Stor kopp thé och nagra rostade mackor med jordnotssmor ~ Det ar faktiskt ganska nyttigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0