To Marlow and back

Vi akte till Marlow for att hamta mer spel for tva veckor sedan. Igar fick vi enn mejl av killen vi "dealar" med. Vi maste aka ner igen. Den har helgen. Horde just pa radion att folk har stora svarigheter att ta sig till-och-fran Marlow for narvarande och att dom uppmanar alla att stanna inomhus. Vi ska aka i morgon bitti. Nog for att David ar en fantastisk bilforare (till-och-med min mamma har sagt det och hon ar mestadels livradd nar hon aker bil) men det ar alla andra idioter som man blir nervos av.

Flera ganger den har veckan har bade jag och David blivit farvanade over hur manga manniskor som riskerar vara (och sina egna) liv genom att valja att kora om. Och att kora om i byn dar vi bor, innebar en 80%-ig chans att kollidera med en traktor. Vagarna har ute ar dessutom inte sandade eller saltade speciellt ofta (det ar darfor inte vart fel att allt salt har tagit slut; las inlagget under detta) sa dom ar hala som fan.

Kom just pa att jag egentligen inte borde skriva det har inlagget eftersom min mamma laser bloggen. Hon kommer nu att bli skitnervos och uppmana oss att inte aka. Jag har mobilen med mig mamma. Jag uppdaterar varje halvtimme. David skulle forresten inte aka om han inte trodde att det var sakert.

Min resterande dag kommer nu att besta av att leka meteorolog (eller hur det nu stavas - jag har varit i England i nastan 11 ar, give me a fucking break). Jag ska studera vaglag och nederbord med storsta skicklighet (en utav kraven for att bli en komplett engelsman) och skicka SMS till David (som for ovrigt ligger under var V70 XC och byter bromsfotter) for uppdateringar.

Beslut kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0